I have lived in the U.S. for about 8 years. The first plan was to stay there for only 3 months but time goes so fast!! Now, I have decided to go back to Japan but before going back, I'm taking a long vacation in BRAZIL!! アメリカに住み8年が経ちました。始めは3ヶ月の予定でしたが、月日が経つのは早いものです!今回、日本への帰国を決め、その前にブラジルでのロングバケーションを楽しんでいます!!!

Tuesday, January 02, 2007

Feliz Ano Novo!!!

"Feliz Ano Novo!!" from Brazil!!
I had a great time with the host family for the new year's eve and the new year!!

In brazil or...in Recife? people gather on the beach to celebrate the new year!! Masami, the first daughter, Micheline and I wore Yukata to the beach!
Fireworks started by the midnight and we had champagne to celebrate!!
The music, drinks, and dancing...it is very different from Japanense quiet new year's eve, but I enjoyed it very much!!
Since we were wearing Yukata, everyone seemed to be very curious about us and some young kids were saying to us, "arigato-" and "sayonara"...I guess these are only Japanese they know?
Some of them were even more curious and stared at us for a long time...ha ha

After celebrating the new year on the beach, we first went to the grandmother's house for greeting! We had drinks and foods at grandmother's house and moved back to family's house to eat and drink more!
We brought some Sushi and they seemed to like it so much!!

When I realized, it was already after 4:30am and the sky was brightening already. So Micheline and I went to the beach again to wait for the first sunrise of the 2007 with beers in our hands..haha

There are clouds over the horizon so first the edge of clouds became orange and then gold. The bands of lights from clouds became longer and longer and the new sun showed its face through wisps of clouds! A Happy New Year, 2007!!!

I still don't understand what people say, but as the sun rised, Micheline and I both got goose bumps and hugged each other. And that's all we needed!! I'm really grad that I could spend this presious time with Micheline!!

I really had a great time with the family and the great start for 2007 because of them!!!

Thank you, thank you, thank you!!!

ブラジルから、"Feliz Ano Novo!!!"
こちらブラジルでも、明けました!
何ともにぎやかな年明けを、ホストファミリーのみんなと迎える事が出来ました!!

カウントダウンが近づくと、ワイワイと海岸に出向く人々。私とマサミ、そして、ホストファミリーの長女、ミッシェリーニの3人は浴衣を着て出かけたのでした!!
年明けと同時に、海岸では花火が上がり、それを眺めながら、シャンパンで乾杯!!
そして、がんがんに鳴り響く音楽。飲めや踊れやの大にぎわい!
日本の静かに響く除夜の鐘。。。といった雰囲気とはうってかわったお正月です。
さすがに浴衣+日本人は珍しいらしく、人目を引いていた私達。中には、”ありがとう!”、”さようなら!”と知っている日本語を叫ぶ人たちもいて。ちっちゃい子供達なんかは、本当にもの珍しそうに近くまでよってきてずっと私達を観察してくれちゃったりするのです。。。(笑)

海岸で新年を迎えた後は、まず、おばあちゃんのお家にご挨拶に。。。そこでも、テーブルに並べられたごちそうをいただき、それからホストファミリーのお家に戻り、またごちそう!!

飲んで食べて、踊って歌って!私達がもっていった手巻き寿司も大人気で、なにより、なにより!

玄関先で煙草を吸っていると、向かいの家で飲んでいた男の子がやって来て、何やら私に話しているのだが、相変わらず私はチンプンカンプン。気がつくと、私が海岸でタバコを一本あげた男の子のようで、”日本人でしょ!、さっきタバコくれたでしょ!”なんて事を言っているよう。”ポルトガル語は分からないよ。。”といっても、私が困った顔をするのを見ては、”分かんないんだね”なんて言って笑っている。。
勝手に年を聞かれていると思い込んだ私は、”36歳だよ”というと、信じられないといった顔をして、自分は18歳だという。いったい私を何歳だと思っていたのだろう。。。??
そこへミッシェリーニがやって来て、”向かいのお家で一緒に飲まないか?”って誘われているんだと教えてくれた。。新年早々、一回りも年のはなれた男の子にナンパされるなんて。。。今年は恋愛運が上がるかも??(笑)

そんなこんなのうちに、もう時刻は4時半となり、だんだんと空が明るくなってきたので、ミッシェリーニと二人で海岸まで出かけ、初ビールを飲みながら日の出を待ちました。水平線にちょうど雲がかかり、その雲のふちがオレンジ色から金色に変わって、少しずつ光のラインをのばしながらやってきました!初日の出!おめでとう2007年!!

もちろん、ミッシェリーニとだって、ちゃんとした会話ができるわけではないけれど、日の出を見ながら、二人で鳥肌立てながら、がしっと抱き合えば、心が通じるのです!

ホストファミリー&まさみと過ごした年明け、そして、ミッシェリーニと二人で眺めた初日の出。

2007年!素敵な年明けをここブラジルで迎える事が出来ました!

ありがとう!そして、おめでとう!!

Pic.1: The first sunrise of 2007
Pic.2,3 :The houst family!!
Pic.3: Micheline