I have lived in the U.S. for about 8 years. The first plan was to stay there for only 3 months but time goes so fast!! Now, I have decided to go back to Japan but before going back, I'm taking a long vacation in BRAZIL!! アメリカに住み8年が経ちました。始めは3ヶ月の予定でしたが、月日が経つのは早いものです!今回、日本への帰国を決め、その前にブラジルでのロングバケーションを楽しんでいます!!!

Tuesday, December 26, 2006

X'mas!!

I spent X'mas eve with Masami's host family!! We went to a church around 9pm and had a the Mass for about 1 and half hour. There were children who wore wings as a angels and a baby who was supposed to be a Christ....He cried so loud while a priest was talking and people started laughing...ha ha I heard some familiar songs but of course they were singing them in Portuguese...but, Masami and I were singing them in English!!!

We waited till midningt to start eating so I was so hungry!! We had a good X'mas meal and exchanged presents! Then host mother's sister, Emilia and her daughter, Joanna performed their dance!!

I had a great X'mas in Brazil!!!



クリスマスイブを、マサミのホストファミリーと過ごしました!9時頃から、教会へいって、約、1時間半ほどのミサ。天使の格好をした子供達がでてきたり、産まれたばかりのキリストという設定で赤ちゃんがでてきたり。神父が話をしている間にすごい勢いで泣き出して、教会中、クスクス。。と笑いが広がったり。なじみのある歌もあったけど、もちろん歌詞はポルトガル語。私とマサミは思いっきり英語で歌っちゃいました!

クリスマスのごちそうは、12時を過ぎてかららしく。。。ごちそうを目の前によだれがたれそうになる私。。。ははは
食事も済んで、プレゼント交換もすんだところで、ママさんの妹、エミリアと、その娘のジョアナが踊りを披露してくれた!

夜中まで、外では爆竹、音楽が鳴り響き、にぎやかなクリスマスでした!!!

I have added more pictures to my online photo album, please visit:

http://homepage.mac.com/naushika70/PhotoAlbum22.html

and click links on the top to see other pages!

Pic. 1: the orange sky from my window!!!
Pic. 2: Church
Pic. 3: Dancing!!