I have lived in the U.S. for about 8 years. The first plan was to stay there for only 3 months but time goes so fast!! Now, I have decided to go back to Japan but before going back, I'm taking a long vacation in BRAZIL!! アメリカに住み8年が経ちました。始めは3ヶ月の予定でしたが、月日が経つのは早いものです!今回、日本への帰国を決め、その前にブラジルでのロングバケーションを楽しんでいます!!!

Friday, January 05, 2007

It's been a while...

Tomorrow, the host family is planning a good bye party for me!!
According to Masami, they have hosted many people but never had a good bye party and even Masami was supprised that they are having a party for me! I'm very honored!!

I was thinking to make something for them for a long time, since they have been sooooo nice to me but couldn't make anything. But, I have only a few days left and tomorrow is the good chance to present...so today, I finally made two pieces for them!! One for the family and one for the first daughter, Micheline, who I got really close to.

One for the family is a leaf collage. I draw fireworks as a memory of the time we spend together. These leaves are ones I picked in Recife.

Another one for Micheline is a wire piece. It's a sprout of our friendship with the message that I will always remember her from the other side of the world!!

I had a really really good time in Recie and good memories because of the family!

Thanks to all of you!!!

I hope I can meet them again someday soon!











明日は、ホストファミリーのお家で、お別れパーティーを開いてくれるらしい!
今まで、何人もの人たちがそのお家でお世話になってきているのに、あえてお別れパーティーをするなんて事はなかった、とマサミは言っていた。
そのお家に住んでいたわけでもない私のためにパーティーを開いてくれるなんて、なんて光栄な事なのでしょう!!

前々から、帰る前には感謝の気持ちを込めて何か作品にしてプレゼントできたら。。と思っていたけれど、なかなかいい案が浮かばず、延ばしのばしになっていました。
でも、もう日にちがありません!明日どうしても渡したかったので、今日がんばって2作品完成させました!!!

家族への作品は、一緒に過ごした時の思い出に、花火の切り絵を作りました。花火の部分はヘシフェで拾った落ち葉を使いました!

長女のミッシェリーニヘの作品は、新しい友情のあかしとして。。友情の芽を咲かせてみました。帰っちゃうんだね。。行っちゃうとさみしくなるよ。。。と言ってくれるミッシェリーニ。地球の反対側にいたって、いつまでも友達だよ!と言うメッセージを込めて。。。

この家族のおかげで、私のレシフェでの日々はとても素敵なものでした!


ありがとう!
そして、またいつか会える日を願って!!!