I have lived in the U.S. for about 8 years. The first plan was to stay there for only 3 months but time goes so fast!! Now, I have decided to go back to Japan but before going back, I'm taking a long vacation in BRAZIL!! アメリカに住み8年が経ちました。始めは3ヶ月の予定でしたが、月日が経つのは早いものです!今回、日本への帰国を決め、その前にブラジルでのロングバケーションを楽しんでいます!!!

Sunday, January 07, 2007

The last day in Brazil!

Three months passed so quickly.
Today is the last day in Brazil and I'm leaving for DC tomorrow.

It was a wonderful three months!! meeing beautiful people and having a great experience warmed me up so much!!

Packing is almost done and we went out for dinner. I had the last "Carne de Sol"!
It means, "Meat of the sun!" and this is one of my favorite Brazilian meal!!
It's just a normal stake but somehow it taste soooooo good!!

After dinner, while I was cutting Masami's hair for the last time, Micheline called us and asked if she could come over.

The family held a good bye party for me yesterday and today Henri (the first son, Henrique's baby) has baptized in a church. So we attended the baptism and of course enjoyed the party with them again. When we left the house, everyone gave me a hug and Micheline said to me that "she already miss me..."..I couldn't hold my tears....they are my Brazilian family and I also miss them already!!

When Micheline came over, she was crying again and telling us that all good friends are going away... I wish I could say that's not true...but I'm the one who is leaving...
BUT, I'm sure we could connected by hearts!!
Micheline!, I will be back to see you again!!

Muito muito obrigada por tudo!!!

Thank you very much for the wonderful time in Brazil!!

This is the beginning of my new step!




3ヶ月があっという間に過ぎました!
今日が、ブラジル最後の日です!明日は飛行機に乗ってワシントンDCに帰るのです。

本当に短い3ヶ月でした。
それでも、素敵な人たちと出会い、素敵な体験をして、ポルトガル語はいまいち上達しなかったけど、いっぱいのあたたかさをもらいました!
最高な3ヶ月でした!!

荷造りもなんとか片付いて、最後の夕食は、"Carne de Sol"!
直訳すると、”太陽の肉!”私が好きなタイプはサイコロステーキタイプ。これが美味しいのです!!
とくに特別なステーキというわけではないけれど、何故か美味しい!私のブラジルランキングのかなり上位を占めるお気に入りの食べ物の一つです!

夕食後、家でマサミちゃんの髪の毛を切っていると、長女のミッシェリーニから電話が。
”今から行ってもいい?”と。

昨日は、私のお別れパーティーをしてもらい、今日は、エンヒ(ホストファミリーの長男、エンヒキの息子)の洗礼の日という事で、またまた、お宅へおじゃまして、最後の別れをしてきたのに。。別れを惜しんでか、もう一度会いにきてくれたのでした。
今日の午後のお別れの時も、“I miss you already..."と言ってくれたミッシェリーニ。その言葉で、私もじわっと涙が。。。するとみんなが、"Ayumi~~"と。。。ハグハグしてくれたのでした。

本当に素敵な家族がブラジルにもできました!

“いい友達はみんなどこかへ行ってしまう。。。”とまた涙目で話すミッシェリーニ。。言葉はほとんど通じなかったけど、しっかりと心で分かり合えたよね!ミッシェリーニ!
きっとまた会いにくるからね!!!

Muito muito obrigada por tudo!!!

素敵な出会いをありがとう!
素敵な時間をありがとう!!

これから、新しい一歩がまた始まります!

pic. 1: Henri being baptized
pic. 2: Familia da Silva